Camurus CFO kommer att sluta i bolaget

15 september 2021 | regulatoriska

Lund – 15 september 2021 – Camurus (NASDAQ STO: CAMX) meddelar idag att Eva Pinotti-Lindqvist beslutat lämna sin tjänst som Chief Financial Officer (CFO) på bolaget. En process för att rekrytera en ersättare har initierats. Eva har varit CFO på Camurus sedan juni 2014 och kommer att fortsätta i sin nuvarande roll fram till dess att en ny CFO har tillträtt.

"Eva har under sina sju år som CFO på Camurus haft en viktig roll i utvecklingen av Camurus från ett forskningsbolag till ett framgångsrikt internationellt läkemedelsbolag,” säger Fredrik Tiberg, vd och koncernchef. ”Jag vill rikta ett varmt tack till Eva för hennes betydande bidrag till Camurus utveckling under de senaste sju åren. Eva har varit en mycket omtyckt och engagerad kollega och vi önskar henne all lycka när hon nu beslutat att lämna sin tjänst som CFO på bolaget.”

”Jag är tacksam för att i rollen som CFO och medlem av Camurus ledningsgrupp fått vara med under en positiv och spännande period då vi bland annat noterat bolaget på börsen och tagit vårt första innovativa läkemedel till marknaden,” säger Eva Pinotti-Lindqvist. ”Camurus har en stor potential och är en fantastisk organisation och jag är övertygad om att dit vi nu kommit bara är början på en fortsatt framgångsrik tillväxtresa för bolaget.”

Camurus är ett svenskt forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på utveckling och marknadsföring av differentierade och innovativa läkemedel för behandling av svåra och kroniska sjukdomar. Produkterna baseras på den unika formuleringsteknologin FluidCrystal® samt en omfattande expertis inom alla faser av läkemedelsutveckling. Den kliniska forskningsportföljen innehåller produkter för behandling av cancer, endokrina sjukdomar, smärta och beroende. Utvecklingen sker i egen regi och i partnerskap med internationella läkemedelsbolag. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”CAMX”. För mer information, se www.camurus.se

Fredrik Tiberg, vd och forskningschef

Informationen lämnades för offentliggörande den 15 september 2021 kl. 09.00.