Förändring av antalet aktier och röster i Camurus

30 juni 2022 | regulatoriska

Lund — 30 juni 2022 — Under juni 2022 har 37 700 teckningsoptioner i Camurus teckningsoptionsserie TO2019/2022 utnyttjats och detta har resulterat i att antalet aktier och röster har ökat med 37 700.

Före utnyttjandet fanns sammanlagt 54 969 243 aktier i Camurus, motsvarande 54 969 243 röster. Per den 30 juni 2022 finns det sammanlagt 55 006 943 aktier i Camurus, motsvarande 55 006 943 röster.

För vidare information
Fredrik Tiberg, vd och koncernchef

Fredrik Joabsson, Chief Business Development Officer

ir@camurus.com

Camurus är ett svenskt forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på utveckling och marknadsföring av differentierade och innovativa läkemedel för behandling av svåra och kroniska sjukdomar. Produkterna baseras på den unika formuleringsteknologin FluidCrystal® samt en omfattande expertis inom alla faser av läkemedelsutveckling. Den kliniska forskningsportföljen innehåller produkter för behandling av cancer, endokrina sjukdomar, smärta och beroende. Utvecklingen sker i egen regi och i partnerskap med internationella läkemedelsbolag. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”CAMX”.  För mer information, se www.camurus.com.

Informationen är sådan som Camurus AB är skyldigt att offentliggöra enligt 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juni 2022 kl. 07.00.