Program för Camurus Kapitalmarknads- och FoU-dag den 6 september 2022

26 augusti 2022

Lund — 26 augusti 2022 — Camurus (NASDAQ STO: CAMX) meddelar att programmet för företagets Kapitalmarknads- och FoU-dag i Stockholm den 6 september 2022 nu finns tillgängligt.

Tid:                      Tisdagen den 6 september 2022, kl. 13 – 17

Plats:                   IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm.

Anmälan för investerar­e, analytiker och journalister

Anmälan görs senast den 30 augusti via e-post till CMD@camurus.com eller via länk på företagets hemsida.

Ett detaljerat program finns nu tillgängligt via länken nedan eller på www.camurus.com.

Camurus är ett svenskt forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på utveckling och marknadsföring av differentierade och innovativa läkemedel för behandling av svåra och kroniska sjukdomar. Produkterna baseras på den unika formuleringsteknologin FluidCrystal® samt en omfattande expertis inom alla faser av läkemedelsutveckling. Den kliniska forskningsportföljen innehåller produkter för behandling av cancer, endokrina sjukdomar, smärta och beroende. Utvecklingen sker i egen regi och i partnerskap med internationella läkemedelsbolag. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”CAMX”.  För mer information, se www.camurus.com.

Informationen lämnades för offentliggörande den 26 augusti 2022 kl. 18.00.